Lennot harjoitusalueelle DEGERin ulkopuolelle on nyt ainakin tältä erää lennetty, joten tänään jäimme lentämään laskukierrosta. Jätimme radiolla lennonjohdolle lentosuunnitelman ja rullasimme kiitotien 18 odotukseen. Lähtövalmistelut sujuivat hyvin ja lentoonlähtö meni omasta mielestäni ihan hyvin. Lähdön jälkeen nousimme n. 400ft:n korkeuteen, jolloin olimme kutakuinkin lahdentien ja kehä I:n liittymäsolmun yläpuolella, josta käännyimme vasemmalle sivutuuleen ja jatkoimme vielä nousua 600ft:n laskukierroskorkeuteen.
Sivutuulesta käännyimme lähes samantien taas 90 astetta vasemmalle myötätuuleen, jolloin kenttä jäi vasemmalle puolellemme ja lahdentien pitkähkö suora pysyi suoraan edessämme. Ainakin yksi ultra lensi kierroksessa edellämme, joten siitäkin sai hyvää mallia laskukierrosta varten. Kun kiitotien 18 kynnys oli kutakuinkin kohdallamme, aloitimme laskeutumisvalmistelut vähentämällä tehoja ja ottamalla etulämmityksen päälle. Laippoja laskettiin 10 astetta heti kun nopeus tuli valkoisen kaaren sisälle.
Lopuksi kaarto perusosalle, ilmoitus siitä lennonjohdolle ja vielä kaarto finaaliin. Tehoja vähennettiin lisää ja laipat laskettiin 20 astetta ja otettiin tilanteen mukainen liuku kiitotielle. Hetki ennen kosketusta reilu kevennys ja senjälkeen laipat heti ylös, kaasu täydelle teholle ja etulämmitys OFF ja nokka takaisin kohti taivasta. Samalla tavalla sitten jatkettiin noin 40min ja tulipa siinä kerättyä 8 nousua ja laskua. Tekemistä riitti ja tulipa siinä auringonpaisteessa kieltämättä vähän kuumakin :D
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti