Koko kurssi on jaettu
yhdeksään osioon seuraavalla tavalla:
- 010 Ilmailun säädökset
- 020 Lentokoneen yleistuntemus
- 030 Suoritusarvot ja lennon suunnittelu
- 040 Ihmisen suorityskyky ja rajoitukset
- 050 Sääoppi
- 060 Lennonsuunnistus
- 070 Lentotoiminta
- 080 Lennonteoria
- 090 Radiopuhelinliikenne
Lisäksi em. osa-alueet on saatettu jakaa vielä useampaan alueeseen, mutta nämä jaot laitan näkyville vasta kun blogin merkintä käsittelee tarkemmin jaettua aihealuetta.
Tänään oli siis ensimmäiset varsinaiset oppitunnit. Lähdin varmuuden vuoksi jo klo 17 aikoihin ajamaan Otaniemeen ruuhkan varalta, mutta matkassa menikin vain noin 35-40min ja saavuin paikalle hyvissä ajoin. Kurssiohjelman mukaan ensimmäisenä oppiaineena olisi
020 eli lentokoneen yleistuntemus. Aihealue jaetaan tarkemmin seuraavalla tavalla:
- Lentokoneen rakenne
- Voimalaitteet
- Järjestelmät
- Mittarit
- Lentokelpoisuus
Aloitimmekin leppoisan tuntuisen opettajan johdolla lentokoneen rakenteista. Opettaja oli ilmeisesti
Patrialta lähtöisin ja kertoi olevansa liikennelentäjä ja lentäneensä ainakin MD-80-koneella Islannissa (ellen täysin väärin muista). Oppikirjojen hankkimisesta meille ei oltu puhuttu eikä kurssin järjestäjät olleet myöskään hankkineet niitä meille, joten oppitunnit menivät melko luentomaisina. Opimme mm. lentokoneen
rakenteiden luokittelusta,
rakennusmateriaaleista, osista ym. Kolme tuntia meni nopeasti ja ensimmäisistä oppitunneista jäi ainakin minulle hyvä maku suuhun. Jonkinlaista kommunikointia kurssilaisten kesken alkoi myös esiintyä, mutta itse istuin vielä ainakin varsin tuppisuuna opettajaa kuunnellen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti