Viimekerralla kävimme yhden täyteaineista eli Yleisen lentoturvallisuuden. Siispä aloitimme tämän kerran yleisen lentoturvallisuuden kokeella. Heti alussa opettaja sanoi että kokeessa menee vain pari minuuttia ja jos joku ei pääse läpi niin.. Koepaperit naaman eteen ja vastauksia valitsemaan. Kysymyksiä oli yhteensä kuusi joten yksi sai mennä väärin ja vielä pääsisi läpi. Kokeessa kysyttiin mm. "Krissen spesiaali" eli millä säteellä koneen tankkausalueesta on tupakointi kielletty (Vast: 20m). Muut kysymykset koskivat mm. pelastusliivien käyttöä, vesiliirtoon joutumista ja jäänpoistoa. Kokeesta selvisi periaatteessa pelkästään sulkemalla pois vitsiltä kuulostavat vastausvaihtoehdot ja sitten valitsemalla muutaman järkevän vaihtoehdon väliltä. Kokeen jälkeen Krisse korjasi kokeet ja kaikki pääsivät läpi ja suurin osa vielä 100% oikeilla vastauksilla.
Päivän varsinaisesta aiheesta eli lentokelpoisuudesta ei sitten olekaan juuri kerrottavaa. Saimme AIR T1-12 (Huoltotoimenpiteet, joita omistaja saa tehdä tyyppihyväksytyille ilma-aluksille, joiden suurin sallittu lentoonlähtömassa on enintään 2000kg ja joilla ei kuljeteta maksavia matkustajia), AIR M1-4 (Lentokäsikirjat ja tarkistuslistat), AIR M16-1 (Ilma-alusten katsastus ja muu jatkuvan lentokelpoisuuden valvonta) ja AIR M1-3 (Ilma-aluksen lentokelpoisuus, lentokelpoisuustodistukset ja lentoluvat)-ilmailumääräykset. Kävimmme läpyskät pikapikaa läpi ja eipä niissä ollutkaan juuri mitään ihmeellistä. Kotiin pääsimme jo joskus klo 19 aikoihin.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
3 kommenttia:
Se tupakointikielto on tankkausalueesta 15 metriä... ja tankkausalue on 5 metriä tankkausaukosta.
Mutta tulisiko mieleenkään pistää asematasolla röökiksi?
Ivar Jalastie
15m+5m=20m :) Saatoin kyllä muotoilla esimerkkikysymyksen väärin.. ja juu, ei ole tapana polttaa mutta ei muutenkaan plata ole ensimmäinen paikka jossa tulisi mieleen alkaa tupakkaa polttamaan.
Joo.. kysymys oli kirjotettu vähän pieleen tuolla. Kiitti korjauksesta. Ei tiedä mitä pilkunviilausta tulee sitten laitoksen kokeessa, niin hyvä olla tarkkana!
Lähetä kommentti