Niin kävi, ettei kakkaroita ehditty saamaan aivan vielä käyttöön ja aihe vaihtui lentosuunnistuksesta yleiseen lentoturvallisuuteen. Aihealue alkaakin olemaan pikkuhiljaa niitä viimeisiä ja enää taitaa olla jäljellä yksi tuokio lentosuunnistusta (+kertaustunti ja koe), lentokelpoisuus ja lentotoiminta. Myös lentokoneen yleistuntemuksen koe on vielä pitämättä ja ainakin alustavasti se sovittiin sunnuntaille. Tiukka loppukiri on edessä, sillä kokeita tulee olemaan lähestulkoon kaikilla seuraavilla tunneilla. Kalenteriinkin on merkitty oppitunteja enää tämän kuun loppuun.
Takaisin päivän aiheeseen, eli yleiseen lentoturvallisuuteen Krisse Kuisman vetämänä. Tavallisen puolimetrisen ilmailusäädöksien pinon sijaan saimmekin yllättäen vain muutaman sivun pituisen monisteen. Ensimmäinen osa koski lentokonetta (mm. istuimen säätäminen, hätävarusteet ja esim. tankkaustoimenpiteiden kertausta) ja toinen osa lentotoimintaa. Lentotoiminnassa puhuttiin esimerkiksi vesiliirrosta ja loppuaika käytiinkin sitten pakkolaskuasioita läpi. Pakkolaskusta veteen puhuttiin hieman kauemmin, sillä siihen liittyy paljon riskejä eikä se ole mikään suositeltava laskupaikka. Nyt kun tiedetään minne tehdä pakkolasku, niin eiköhän voida alottaa jo ne lentotunnitkin ;)
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti