Mukava taas "pitkästä aikaa" päästä Malmille teoriatunneille, vaikka toisaalta sunnuntaiaamuisin tekisi mieli vain nukkua pitkään eikä lähteä opiskelemaan. Auringonnousu oli kuitenkin senverran värikäs ja mahtava, ettei aikaisin herääminen lopulta harmittanut ollenkaan.
Oppitunnit alkoivat mukavasti jo kurssin alkupuolelta lykätyllä lentokoneen yleistuntemuksen kokeella, johon kuului lentokoneen rakenne ja järjestelmät, lentokoneen moottori ja mittarioppi. Luettavaa oli siis kolme kirjaa, mutta onhan tässä toisaalta ollut kivasti aikaa lukeakin. Ennen koetta kertasimme hetken koetta varten ja sitten teimme kokeen, jossa oli 40 kysymystä (30 oikeaa vastausta riittää siis läpipääsyyn). Koe tuntui kohtuullisen vaikealta ja kaikki kysymykset eivät osuneet ihan täsmällisesti materiaalin piiriin. Vähintään kymmenessä kohdassa olin epävarma oikeasta vastausvaihtoehdosta, joten pitänee kerrata vielä kokeen jälkeenkin reilusti. Yhdessä kysymyksessä kysyttiin ainakin vesibensan ottamisen merkitystä ja toisessa sulakkeen vaihtamista ym. Koetuloksia saa varmaan odotella jonkin aikaa kun opettaja on melko kiireinen. Heti kokeen jälkeen opettaja lähti noutamaan sähkövikaista Bravoa Turusta.
Kokeen jälkeen Krisse tuli jatkamaan oppitunteja ja jakoi samantien lentokelpoisuuden kokeet. Kysymyksiä oli 10 ja niissä kysyttiin mm. katsastajan oikeuksista, useampi kysymys koneen käsikirjasta ja takuuvarma kysymys (varmaankin ainut numero koko oppimateriaalissa nimittäin) lentokelpoisuustodistuksen voimassaoloajan jatkamisesta. Vastaukset ja tulokset saimme heti kokeen päätyttyä. Kaikki pääsivät läpi ja allekirjoittaneella tulos oli 100%.
Päivän viimeisenä aiheena siirryimme 070 eli lentotoimintaan. Sisältö oli pitkälti muiden aihealueiden kertaamista ja muuta sälää mitä oli jäänyt jäljelle. Esimerkiksi hätämerkit, lento-onnettomuustutkinta ja toiminta laskukierroksessa tuli kerrattua. Koska aihealue saatiin ohi niin nopeasti, sovimme että koe pidetään samantien. Krisse kävi kenttärakennuksella kopioimassa kokeen kaikille ja saimme kerrata opittua sen aikaa. Kokeessa oli edellisen tapaan 10 kysymystä ja koe tuntui todella helpolta. Saimmekin tulokset samantien ja sekin meni läpi kaikilta ja oma tulokseni oli 100%.
Pääsimme hyvissä ajoissa kotiin joten menimme muutaman MIKiläisen kanssa vielä kerholle hankkimaan MIKin logolla varustetut turvaliivit ja ihmettelemään samalla hallin koneita ja simulaattoriin juuri asennettua trimmiä. Lisäsin muutaman kuvan oikealla pyörivään diaesitykseen.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti